Min hjälte

Det har säkert inte undgått dig att jag är smått förtjust i tester av typen ”Vem är du”. Med anledningen av den här förtjusningen kunde jag inte låta bli att göra testet ”Vilken superhjälte är du?”, som jag fann på en bokblogg som jag följer. Vad kan vara mer passande att göra den med tanke på att jag tidigare har skrivit om vilken superkraft som jag skulle vilja ha. Fast resultatet var inte väntat. Tydligen är jag Spindelmannen.
 
Your results:
You are Spider-Man
Spider-Man
95%
Hulk
80%
Catwoman
70%
Robin
63%
Supergirl
63%
Superman
60%
The Flash
50%
Wonder Woman
43%
Green Lantern
40%
Batman
40%
Iron Man
25%

You are intelligent, witty,
a bit geeky and have great
power and responsibility.

Click here to take the "Which Superhero am I?" quiz...


Jag kan hålla med om att jag kan vara ”geeky”, men det andra? "Great power and responsibility"? Talar vi verkligen om samma person? Jag ska inte sticka under stol med att det hade varit roligare att få svaret att jag var Catwoman eller liknande. Å andra sidan är det kanske inte så illa att vara Spindelmannen, även om jag inte är alltför förtjust i honom.

Vilken superhjälte är du?


Dagens citat:

"Skönhet provocerar tjuvar mer än guld."
(William Shakespeare)


Ha det så bra!
Superhjältiga kramar
Jessie
#1 - - Katten Jones:

Jag blev också Spider-man! Supergirl hamnade på andra plats trots att jag inte är så förtjust i mantelbärandet ;) Men det var ett kul test i alla fall!

#2 - - Cherry:

Jag fick Hulken hahaha!

#3 - - Hanan:

Och jag fick Robin. Hulken på tredje plats