På upptäcktsfärd i Köping: Parkbesök

Med tanke på Köpings storlek hade jag först svårt för att förstå hur det kan finnas så många parker här. Efter besök i några stycken förstår jag bättre – vissa ”parker” är väääldigt minimala. För ett tag sedan besökte jag och älsklingen några av dessa parker. Bilderna är tagna av både mig och älsklingen (tror att det var mest han som tog bilderna fram tills Johannapaken, därefter blev det jag som fick kameran i min hand).

Järnvägsparken
 
 
 
Vågtorget
 
 
Åpromenaden
 
 
Johannaparken
 
 
Strömparken med soltrappan
 
 
Barnhemsparken
 

(Syftet med det här klippet var att fånga änderna när de sade "kvack" - som var så gulligt! Men naturligtvis sade de det innan jag satte på kameran och efteråt när jag hade stängt den ... Fast jag tror att man på något ställe kan höra ett litet "kvack")
 
 
Schelletorget
 

Vi har fortfarande några parker kvar att besöka. Det blir uppdatering så snart vi gjort det!
 


Dagens citat:

"Att gå vilse är ett sätt att lära sig hitta."
(Afrikanskt ordspråk)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie