Eleven.se

OBS! DETTA ÄR ETT SPONSRAT INLÄGG!
 

I förra veckan fick jag ett mejl med frågan om jag skulle kunna tycka till om sidan Eleven.se. Innan jag gick med på något var jag tvungen att besöka sidan för att se om det var något för mig. Tidigare har jag fått erbjudande om att göra reklam för ett taxibolag, men eftersom jag själv avskyr att åka taxi och gör det i så liten utsträckning som möjligt, tackade jag nej. Om jag själv inte tycker om att åka taxi skulle det vara hyckleri av mig att då göra reklam för ett taxibolag. Kort och gott: Jag ville se om sidan Eleven.se var en sida vars innehåll är något som intresserar mig.
 
Eleven.se är en sida där man kan handla produkter inom kategorier som skönhet, hårvård och parfym. Jag ska erkänna att de flesta produkter är av den typ som jag inte själv kan använda på grund av min allergi, men efter att ha kikat runt lite på sidan tror jag ändå att det kan finnas vissa produkter som kan passa mig. De flesta av dessa finns under kategorin skönhet.
 
 
Det jag uppskattar med sidan är att den ändå är ganska "ren". Visst finns det en del som lockar till sig ens blick, men den är ändå fri från väldigt mycket reklam och annan rörlig layout som jag ibland kan tycka är jobbigt att se på. Jag blir mest störd när det är för mycket som händer. Jag tycker också att sidan faktiskt är lätt att hitta på. Man behöver inte leta i åratal innan man hittar "Kundtjänst" eller någon annan meny. Vissa hemsidor är också förtjusta i att ha dubbla menyer. Med det menar jag att i övre menyraden kan man välja bland deras produkter, och samtidigt kan man göra det på höger eller vänster sida också. H&M är en sådan sida. Det där tycker jag är fullkomligt onödigt. Det räcker väl att man har en meny? Eleven.se har endast en meny och det får de tummen upp för!
 
Jag vill gärna vara konstruktiv också och inte bara ösa en massa ros och om jag då måste anmärka på något så får det bli Eleven.se's förstasida. Jag skrev ovan att den var ganska "ren" och det är den i och för sig. Fast det är kanske lite väl mycket layout ändå längs högerkanten och till vänster om produktmenyn. Med det menar jag att det skulle kunna vara lite mindre layout så att sidan blir ännu mer "ren". Hänger du med i vad jag menar? Man måste inte ha femtioelva bilder med länkar hit och dit. Inte i mina ögon i alla fall. Jag föredrar mer stilrena sidor. Sidor som inte distraherar mig allt för mycket.
 
Nu vet jag inte riktigt vad det var jag skulle tycka till om. Jag kan inte säga något om Eleven.se's produkter eftersom jag aldrig har handlat från dem. Det enda jag kan säga är att jag blev lite nyfiken på deras utbud och kommer garanterat att kika lite närmare på det när tillfälle ges.


Dagens citat:

"Att uppskatta allt bra du redan har i ditt liv är grunden till rikedom."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie