Första (och andra!) mejlfrågan avklarad

Den 26 november skickade jag i väg svaret på den första mejlfrågan som jag blev tilldelad. Eller, den var uppdelad i fyra delfrågor. Dock blev det inte så mycket att redogöra för vad lagtexten sade. Som svar på de två första delfrågorna hänvisade jag till hyresnämndens hemsida eftersom svaren fanns att läsa där. Vad gäller de andra två delfrågorna hänvisade jag att mejlskrivaren skulle ta kontakt med advokater och jurister eftersom mejlskrivaren ville ha råd. Vi på hyresnämnden får inte ge råd eller uttala oss i enskilda fall/ärenden eftersom vi är en dömande verksamhet och ska därför vara opartiska. Annars kommer farbror eller tant JO och smäller oss på fingrarna. Enda gången vi får "uttala" oss är när det ska fattas beslut.
 
Nej, jag skickade inte från hotmail, utan min arbetsmejl.
 
Frågan/frågorna var ändå lite av en utmaning och jag såg fram emot nästa.    Ja, jag såg eftersom jag i fredags skickade i väg svaret på min andra mejlfråga. Man lär sig själv väldigt mycket genom att besvara den här typen av mejl. Får se vilken utmaning min tredje fråga blir.


Dagens citat:

"Vänta inte på speciella tillfällen. Fånga de vanliga stunderna och gör dem extraordinära."
(Orison Swett Marden)


Ha det så bra!
Mejliga kramar
Jessie