Överskattad jullåt

Till skillnad från andra år har jag det här året inte lyssnat på särskilt mycket julmusik. Fick heller aldrig någon riktig julkänsla. Fast min brist på julkänsla är inte anledningen till det som jag kommer skriva nu, även om jag förmodligen kommer låta som en julhatare eller liknande.
 
En tomteluva som jag och älsklingen såg på Jysk i Strängnäs något år. Ångrar att jag inte köpte den, för gud vad jag vill ha den! Finns det något sötare?
 
Precis som med allting finns det saker man tycker om och saker som man tycker mindre om. Bland de jullåtar som finns har jag en del favoriter, men det finns även låtar som jag helst skippar. En av dessa jullåtar (som jag inte är så förtjust i) är Triads Tänd ett ljus. Jag vet att den har ett fint budskap och egentligen är det en fin låt. Tidigare har jag själv tyckt om den. Dock tycker jag att den på senare år har spelats alldeles för mycket. Jag har helt enkelt hört på den för mycket. Bortsett från det är det inget fel på låten.
 
Finns det någon jullåt som du inte tycker om och i så fall, varför?


Dagens citat:

"En pessimist ser svårigheter i varje möjlighet. En optimist ser möjligheter i varje svårighet."
(Winston Churchill)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie