Så himla typiskt!

Några månader innan vi gifte oss, besökte jag och älsklingen Rättviks marknad. I ett av stånden såldes klockor och eftersom jag var på jakt efter en ny klocka, tittade vi bland deras sortiment. Bland alla klockor fann jag en liten och söt som jag blev förälskad i. Den lilla urtavlan var mörkblå och remmarna svarta. Eftersom jag inte tänkte ha mobilen igång under bröllopsresan i Rom var armbandsuret perfekt att ha.
 
Någon gång under hösten därefter lyckades jag dock tappa remmarna då dess stift lossnade. Jag hittade remmarna igen, men stiften var spårlöst försvunna. I ett försök att vara händig, köpte jag de minsta stift som Clas Ohlson kunde erbjuda och försökte sedan att få dit remmarna igen. Det var en omöjlighet då Clas Ohlsons minsta stift var för stora för min klocka. På grund av glömska dröjde det ungefär ett år innan jag tog mig i kragen och fixade nya stift hos Ur & Penn, vilket med andra ord var relativt nyligen.
 
 
Efter att ha fått hjälp hos Ur & Penn att få ihop klockan igen har jag burit och beundrat den varje dag. I alla fall tills jag skulle hem från Halmstad. Jag vet inte när. Jag vet inte hur. Jag vet inte var. Men någonstans mellan Halmstad och Köping lyckades jag tappa min fina klocka. Då jag inte tänkte på det, upptäckte jag klockans frånvaro först några timmar efter att jag kommit hem. Min sena reaktion försvårar därmed återfinnandet. Klockan kan ha ramlat av var som helst!
 
På kvällen gjorde jag en förlustanmälan hos Öresundstågens och SJ:s hittegodsavdelningar, så nu hoppas jag på att min fina klocka blir återfunnen. Dock fick jag meddelande från SJ:s hittegodsavdelning att de inte har hittat klockan. Måste därför göra en ny förlustanmälan om någon vecka eftersom det kan ta upp till två veckor innan de får allt hittegods. Om den nu inte blir återfunnen är det i och för sig inte hela världen, för det är trots allt bara en klocka. Inte en levande varelse av kött och blod. Men förlusten gjorde mig ledsen och det beror på att jag verkligen tyckte om klockan.
 
Det finns nog ingen som är klumpigare än jag.


Dagens citat:

"I'm gonna do what any man would do about it: somethin' damn manly."
(Nicholas Brendon)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

NEJ 'o' så tråkigt