Vive la Skåne!

Under en period på gymnasiet var jag lite av en Skåne-patriot. Det hela började dock som ett skämt, men slutade i ett ... tja, mindre allvar kan man säga. Jag är inte sådan längre, även om jag fortfarande kan skoja om det. Exempelvis på jobbet, när min skånske arbetskamrat pratar om att han nu fattar var uttrycket "dryga skåningar" bottnar i (att han nu fattar att det stämmer). Då kan jag skämtsamt säga till gruppjuristen att jag betvivlar att han är en riktig skåning då han talar illa om sitt eget folk.
 
Jag vet att Skåne är ett av Sveriges landskap och att Skåne har varit det sedan Roskildefreden på 1600-talet. Ändå kan jag som Skåning inte låta bli att le åt följande humor som målas upp i klippet här nedan. Längte leve Skåne! :-D
 
 
 
 


Dagens citat:

"Saker löser sig bäst för de som gör det bästa av hur saker löser sig."
(John Wooden)


Ha det så bra!
Skånska kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Är du inte en snapphane längre?

Svar: Jo då! Fast inte lika fanatisk längre. :-) Men snapphane kommer jag alltid vara. ;-)
Jessica