Welcome to the halsduksvärld

I födelsedagspresent gav svärmor mig en söt halsduk. Fram till dess hade jag aldrig använt halsduk och det var egentligen inga problem för mig, eftersom man lär sig att hantera kylan ändå. Man vänjer sig.
 
Trots att jag har använt halsduken i knappt en månad nu, vet jag redan att jag kommer ha svårt att återgå till en tillvaro utan halsduk. Den kom väl till pass nu när det blev fruktansvärt kallt och att sätta på mig halsduken varje gång jag ska ut har blivit en rutin. Nåja, nu när det har varit plusgrader vissa dagar har jag hoppat över att ta på mig den.
 
 
Det är ungefär likadant som när jag började använda mössa på gymnasiet. Mössa hade jag slutat med på mellanstadiet (har jag för mig) eftersom det ansågs vara töntigt att ha på sig mössa. När jag började på gymnasiet fick jag i alla fall tänka om eftersom det blev alldeles för kallt att cykla till och från skolan utan mössa. Sedan dess klarar jag mig inte utan den.
 
Det är lustigt, det där med vanor. Håller du inte med?
 
Jag önskar dig ett riktigt Gott Slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!


Dagens citat:

"Problemet är inte att det finns problem. Problemet är att förvänta sig annat och tro att det är ett problem att ha problem."
(Theodore Rubin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Yay välkommen till halsduk-klubben ;) Jag skulle kunna gå med mössa och halsduk på sommaren... nä men jag klarar mig inte utan när det är kallt.