I mitt nästa liv

Under en eftermiddag (vid eftermiddagsfikat) började de kvinnliga administratörerna prata om vem som de skulle vilja gifta sig med i sitt nästa liv. Flera rabblade upp kändisar som de tycker är snygga och en (vad jag kunde uppfatta) nämnde vice chefsåklagarens namn. Då det är en ganska rolig tankelek började även jag fundera.

Pussar

Förr när jag var yngre hade jag kunnat rada upp några namn, men nu kunde jag inte det. Jag satt och funderade, men det var alldeles tomt. Nästan i alla fall, för den enda som jag kan tänka mig att gifta mig med i mitt nästa liv är älsklingen. Det finns visserligen några kändisar som jag kan hålla med om är snygga, fast mer än så är det inte. Vid tanken på dem fylls jag av någon slags likgiltig känsla. Men när jag tänker på älsklingen blir jag alldeles varm i kroppen.

Förmodligen är jag en av de tråkigaste som man kan leka den tankeleken med, då jag vill fortsätta att vara gift med den som jag är gift med i det här livet. Jag är helt enkelt nöjd med hur det är. För mig finns det ingen bättre att vara gift med.


Dagens citat:

"Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie