Jag ser dubbelt!

När jag fick höra att min bästa vän arbetar med två skärmar på sitt jobb, förstod jag inte meningen med det. Varför två skärmar? Räcker det inte med en? Det visade sig sen att även min praktikplats arbetar med två skärmar, så det blev till att lära mig att göra detsamma.



Under de första dagarna förstod jag inte riktigt hur jag skulle bära mig åt för att arbetet med de två skärmarna skulle gå så smidigt och effektivt till som möjligt. Fast sedan blev det bättre och nu håller jag med min handledare om att det är väldigt skönt med två stycken. Dock är det inte så extremt för mig att jag inte kan gå tillbaka till att använda en skärm privat, för det kan jag. Men när man arbetar är det väldigt skönt. Till exempel när jag ska registrera från tingsrätten inkomna förordnanden. Då har jag förordnandet uppe på ena skärmen och ärendehanteringsprogrammet (där jag för in alla uppgifter) på den andra. På så sätt slipper jag hela tiden växla mellan flera fönster. Som sagt: väldigt praktiskt.


Dagens citat:

"I en familj är kvinnan regeringen, mannen folket och barnen oppositionen."
(Peter H Martin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie