Där ser man

Jag får tyvärr erkänna att jag har en viss förkärlek för tester av olika slag. Därför kunde jag inte motstå att klicka mig vidare till ett test hos NE där man skulle svara på ett antal frågor. Sedan fick man veta vilken fiktiv karaktär som man mest var lik. Tydligen var jag lik Lancelot.


(Bild är hämtad från NE)

"Lancelot är en av riddarna kring runda bordet. Är emotionell och förblindas av kärlek. Det ohämmade begäret blir dock för mycket."


Det känns pinsamt att säga det, men jag vet dessvärre löjligt lite om denne man. Jag brukade se en tecknad serie om Arthur och riddarna kring runda bordet när jag var yngre, fast närmare bekantskap än så har jag och herr Lancelot inte stiftat med varandra. Det är smickrande att veta att jag är lik en riddare (kan det måhända  bero på mustaschen?). Fast resten låter lite oroväckande. Vad innebär egentligen att det "ohämmade begäret blir dock för mycket"? Vad är det jag har att vänta mig?! Blink

Nej, det här måste jag råda bot på. Har du tips på litteratur om Arthur och hans riddare? Jag är öppen för allt!


Dagens citat:

"Sanningen smärtar. Kanske inte så mycket som att kasta sig upp på en cykel utan sadel, men den smärtar. "
(Frank Drebin)

Ha det så bra!
Riddarkramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Hahaha jag blev Conan =D