Secret Garden

Exakt hur jag och älsklingen kom att börja prata om det minns jag inte. Men vid något tillfälle pratade vi om Josh Grobans "You raise me up" och efter en stund hade älsklingen tagit reda på att det inte var originalversionen, utan att originalet var gjort av en grupp vid namn Secret Garden. Sedan dess har jag lyssnat på en del av deras låtar och det behövs endast ett ord för att beskriva dem: Fantastiskt!

I julklapp gav älsklingen mig deras skiva "Eartsongs". Under någon dag satte jag på den för att höra vad det var för låtar och jag blev så uppslukad av musiken att jag inte märkte att skivan startades om. Ifall man vill ha musik att koppla av till rekommenderar jag verkligen Secret Gardens låtar.





Dagens citat:

"Musik är själens tankar."
(Leo Tolstoj)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Älsklingen:

Du minns lite fel, de spelade den på lugna favoriter och då undrade jag om du visste att det inte var originalet då de hade sagt det någon dag tidigare på radio. Efter att jag hade frågat så letade vi upp originalet för att lyssna på den.