Smycken jag bär med glädje

Jag har under en tid tänkt skriva om det här, men då har så mycket annat kommit i vägen. Dock tänkte jag nu lägga undan alla undanflykter och berätta om en gåva som jag fick för ett tag sedan.

Du vet förmodligen att jag är blodgivare (om inte, så vet du det nu) och för ett tag sedan fick jag ett mejl från den här tjejen som kallar sig för Katten Jones/Katten Jonesy. Sammanfattningsvis ville hon ge mig smycken som hon gjort helt själv som tack för att jag påminde henne om att även hon hade möjlighet att bli blodgivare (hur kan man inte bli glad och rörd av något sådant?!).

Någon eller några dagar efter detta fick jag ett tjockt kuvert med posten. När jag öppnade det fanns ett par örhängen och ett halsband formade som bloddroppar! Jag blev väldigt rörd av gesten och samtidigt mycket glad över en sådan fin gåva. Det är beundransvärt vilken fantasi och pysslighet hon har. Och av hennes blogginlägg att döma tycks hon vara en fena på att sy också! Dessutom har jag fått uppfattningen om att hon även är intelligent Smile (oj, vad fjäskigt detta lät ... Hoppas Katten inte tar illa upp).


Jag är stolt över att vara blodgivare och med dessa smycken kommer jag kunna visa det utöver min vintermössa och tröja - och samtidigt vara fin!

Kika gärna in här för att se andra vackra smycken som hon har gjort. Jag hoppas att hon kommer ha möjlighet att göra dessa för att kunna sälja. Vem vill inte ha så fina smycken som är handgjorda?!

Tack än en gång Jonesy! Smile Jag önskar att jag kunde göra något lika fint för dig.


Dagens citat:

"It is hard to fill a cup that is already full."
(CCH Pounder i "Avatar")

Ha det så bra!
Smyckade kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

De var riktigt fina. Så snällt av henne :) Jag är stolt över dig min blodgivande kompis ^^