Ingen sponsring

Du har kanske märkt att jag har börjat länka en hel del till olika sidor - både utanför den här bloggen och inom den här bloggen. Eftersom jag inte har fått några kommentarer om att det skulle störa läsningen, har jag därför fortsatt att göra det när helst jag känner för att peta in en länk.
 
Fast efter att ha läst en artikel i "Skriva", som handlade om att vara tydlig för sina läsare när man skriver sponsrade inlägg o.s.v., tänkte jag ta upp just det angående den här bloggen. När jag läste den artikeln insåg jag att allt mitt länkande kan orsaka en del huvudbry hos dig.
 
 
För att klargöra det en gång för alla: Om man bortser från inläggen om Booked, skriver jag i dagsläget inga sonsrade inlägg. Att jag väljer att länka till olika sidor beror helt enkelt på att jag själv tycker att den sidan av olika anledningar kan vara värd att nämnas. Till exempel när jag skrev om min examenstårta. Då länkade jag till bloggen "Bli min jäst", men det är inte för att jag fick något i gengäld eller liknande, utan för att jag tänkte att om du själv skulle vara intresserad av att veta var jag hittade min inspiration ifrån, eller om du skulle vilja baka något liknande själv, kunde det vara bra om du kunde gå till den källan som jag använde mig av. Eller när jag skrev om när jag och älsklingen fiskade - då länkade jag till "Krampensjöarna", men det var för att du skulle kunna besöka den sidan om du var intresserad av att veta mer om de sjöarna som vi besökte.
 
Med detta vill jag inte ha sagt att jag är emot sponsring - så länge man själv har något intresse av det man skriver om i sina sponsrade inlägg. Den dagen då jag börjar skriva sponsrade inlägg (vet inte riktigt om Booked-inläggen räknas dit?) kommer jag att vara tydlig med vilka inlägg som är sponsrade eller inte.
 
Nu vet alltså du och jag var vi har varandra, eller i alla fall så vet du var du har mig. Tycker att det känns bäst att ha klargjort det.
 
I helgen blev det lite strul med bloggen och tills vidare finns en provisorisk bakgrund (inte särskilt fin, men den får som sagt duga tills vidare). Jag hoppas att jag ska få ordning på detta problem snart.


Dagens citat:

"Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att starta med en stor."
(Lennart Red Top Nyblom)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Lisa:

Jag länkar alltid till olika sidor utan att ha en tanke på att det kan uppfattas som att jag blir sponsrad eller sponsrar andra. Jag länkar mest för att jag kanske hittade något bra i deras blogg eller på deras hemsida och vill dela med mig till andra...
Jag kollade in din svägerskas hemsida och den var kanon! Tack för tipset!! :)

Svar: Som jag då. När jag hittar saker och ting vill jag gärna dela med mig av det. Det är därför som jag länkar väldigt ofta, men jag insåg att det eventuellt kan uppfattas som att jag blir sponsrad.
Kul att du gillade den. :-) Tänkte att det kanske kunde passa dig om du också håller på med raw food.
Jessica