Katt vs. hund

När jag gick på mellanstadiet (och även under slutet av lågstadiet) hade jag hund, katt och undulat som husdjur. Väldigt ofta fick jag frågor från mina klasskamrater om hunden brukade springa runt och jaga, eller till och med äta upp, katten och ifall katten gjorde likadant mot undulaten. Men så var det inte. De var vänner alla tre. Oftast var det till och med så att det var undulaten som jagade både hunden och katten – givetvis när de lekte med varandra, eller i alla fall när undulaten trodde att de lekte.




 
Jag kom att tänka på hunden, katten och undulaten när jag såg den här videon. Framför allt hunden och katten eftersom min katt brukade ligga på lur bakom en möbel och vänta på hunden. När hunden väl kom fram, hoppade katten fram och gav hunden en snyting på nosen. För mig är det mysigt att husdjuren samspelar på ett sådant sätt. Eller som min hund och katt gjorde under en nyårsafton – de låg hopkurade tillsammans på hallgolvet. 


Dagens citat:

"Ju högre ställning, desto mindre frihet."
(Latinskt ordspråk)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Nej stackars kisse :(