Jag går och fiskar

Nåväl, det var i och för sig älsklingen som fiskade mest, men jag testade faktiskt på själv, så nu har jag fiskat för första gången i mitt liv.

19 juni köpte älsklingen ett dagsfiskekort och sedan bar det av till Hällsjön och Krampen i Skinnskattebergs kommun. Man kan verkligen påstå att vädret var på vår sida. Oturligt nog fick vi ingen fisk, men det var trevligt ändå. Jag hade ju trevligt sällskap.  Av misstag råkade jag håva upp några grodyngel eller vad det nu var när jag stod och fjantade mig med håven, men de åkte ned i vattnet lika snabbt igen.
 

Mot slutet av vår fiskestund vid Hällsjön kom en andmamma med sina ungar och dessa var på väg att nappa på älsklingens krok eftersom de tycktes vara nyfikna på det älsklingen höll på med. Naturligtvis tillät han inte det.

Jag passade på att få med de små liven på video med vår ganska nyinköpta systemkamera. Det blev totalt tre små klipp eftersom jag försökte lära mig ur kameran fungerar, men dessa klippte jag ihop till en video. När vi sedan gick följde de till en början efter oss. Antagligen ville de ha fler Marie-kex. Men det var bara en liten bit, för sedan tröttnade de.




Dagens citat:

"Om en statlig utredning hade arbetat på hästen, skulle man ha fått den första hästen som kunde böja knäleden i alla riktningar. Det enda problemet är att den inte hade kunnat stå upp."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie