Kanske dags för öronrensning?

Under min andra dag på jobbet tog jag emot mitt andra samtal som nämndsekreterare. Eftersom jag är så snäll *ser mig diskret omkring* tänkte jag dela med mig av telefonsamtalets inledning:
 
Jag:  Hyresnämnden ...
Kvinna (en smula otydligt):  Hej, är det rotel åtta?
Jag:  Ursäkta, vad var det du sade?
Kvinna:  Är det rotel åtta?
Jag (lite tveksam):  Nej, det är inte jag som är Lotta ...
Kvinna:  Jag sade ROTEL ÅTTA!!!
 
 
 
Kanske är det dags för en rensning av öronen? Eller är det bättre att investera i en hörapparat? De senaste åren har jag börjat höra mer och mer fel, och ändå är jag bara tjugotvå år. Tänk hur trevligt jag kommer ha det på äldre dagar om min hörsel är så här bra nu ...


Dagens citat:

"Jag gillar faktiskt misstag. Jag tycker att de är mänskliga."
(Sting)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Kan vara en dålig telefon, jag hade det problemet på MQ när jag gjorde praktik där.

Svar: Nej, jag tror faktiskt mer på att det är jag som hör dåligt ibland. För det har hänt i andra situationer än när jag pratar i telefon. :-P
Jessica