Kära tomten ...

Bokbloggsjerka: Nämn en bok som står på din önskelista just nu.
 
Oj ... Det svåra ligger inte i att nämna en bok. Problemet är att välja någon av alla böcker som jag vill ha.
 
Dessutom tolkar jag jerkan på två olika sätt. Jag har dels en önskelista som älsklingen har fått för att få idéer till vad han kan ge mig (fast den försvann nog i flytten i januari), dels en (oändlig) läslista som innehåller böcker som jag vill läsa. Men för enkelhetens skull tar jag en bok som finns på båda listorna. Smart va?
 
Hör du hur dessa två böcker skriker efter att få bli lästa?
 
 
Jag är nyfiken på att läsa Thomas Bodströms "Rymmaren". De andra två böckerna ("Idealisten" - bok nummer två - och "Lobbyisten" - bok nummer tre) står i bokhyllan och är otåliga på att få bli lästa. Men jag har som princip att inte läsa bokserier i oordning. Inte efter min förvirring från att ha läst Wallander-serien huller om buller. Därför får de förbli olästa tills jag har lagt vantarna på bok nummer ett.
 
Min förhoppning är att han skriver mycket bättre än Leif GW Persson. Denna förhoppning är kanske kopplad till att jag fick en positiv bild av honom när han var vår justitieminister. Har du läst något av det han har skrivit? Vad tyckte du i så fall om det?


Dagens citat:

"En person som inte får information kan inte ta ansvar. En person som får information kan inte låta bli att ta ansvar."
(Jan Carlzon)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie