Bokbad

I många filmer som jag har sett är det inte ovanligt att karaktärerna har tända ljus på badkarskanten samtidigt som de njuter av en bok medan de badar. Enligt bokbloggare som jag följer är det inte ovanligt att människor gör detta även i verkliga livet.

Badkar
Badkaret i lägenheten i Åker. Saknar tassarna. Finns inga i den här lägenheten.

Att koppla av i badet genom att läsa en bok låter onekligen lockande, fast det är inget som jag skulle kunna våga mig på. Med min skicklighet skulle jag säkert lyckas med att både stänka vatten i boken och att tappa ned så den därmed lär sig dyka. Med tanke på hur mycket böcker betyder för mig är det således inget som jag vill riskera. Men det låter definitivt som en trevlig sak att spendera tiden med.


Dagens citat:

"Den som inte hoppas på att vinna, den har redan förlorat."
(José Juaquín Olmedo)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - zoega59:

En gång, aldrig mer



För många år sen läste jag böcker i badkaret. Men det slutade jag med den dag som boken gled ner i vattnet

#2 - - Cherry:

Hade jag haft ett badkar så hade jag gärna legat och läst en mysig bok samtidigt som jag tar ett bad. Men risken finns att man glömmer bort tiden och kommer se ut som ett russin ;)