Tabben och jag

*nynnar en gammal välbekant melodi* Tabben och jag, vi är goda vänner, fastän mycket olika ...

Ända sedan praktikens början har jag lärt mig mer och mer att använda tabben (tabb-knappen - den med två pilar). Effektivt arbete i ärendehanteringsprogrammet praktiskt taget kräver det. Och effektiv är just vad jag är ute efter att bli.


Dock har jag märkt att tabbandet inte stannar på praktiken när jag går hem om dagarna. Även när jag använder datorn hemma är Herr Tabb en nära vän. Tidigare har jag inte insett vilken tillgång den där knappen är. Inte förrän nu. Både till att förflytta sig och till att välja saker. Mer tabbande åt folket!

Ifall du inte riktigt förstod vad jag menade med "välbekant melodi" i början, har du möjlighet att höra den här. Fast jag har svårt att tro att du missade Polly-reklamen när den irriterade svenska folket i tv-rutorna.





Dagens citat:

"Dina möjligheter till framgång står i direkt proportion till hur mycket glädje du får ut av det du gör."
(Michael Korda)


Ha det så bra!
Tabulerande kramar
Jessie