Vad har han gjort?!

Har du sett på Melodifestivalen i år? Hittills har det varit riktiga besvikelser med få undantag och vissa av de som har varit hyfsat bra har inte ens gått vidare. Tror inte att de som röstar riktigt tänker i år (fast jag har väl ingen rätt att klaga - jag röstar inte ens). Jag menar, hur kan man skicka författaren Björn Ranelid till final när han inte ens sjöng (nåja, han nynnade lite, men det var långt ifrån bra). Nej, nu börjar jag allt mer fundera på om det inte är dags att sluta se på spektaklet. Känns som att de har samma tänk som människorna bakom Malmöfestivalen - att det bästa är att göra det sämre och sämre för varje år så att det till slut får självdö och därmed läggas ned.

Ett av årets bidrag var Andreas Lundstedt med låten "Aldrig, aldrig", fast jag förstår inte riktigt vad han vill få fram med låten. Enligt texten borde det här vara en ganska vemodig låt. Men varför låter han då så oerhört glad?! När jag hör honom sjunga låten börjar jag tänka i banor som att han har haft ihjäl den personen som han sjunger om eller något liknande, och att det är därför som han är så glad. Håller du inte med?



Låt: Aldrig, aldrig
Artist: Andreas Lundstedt



Det verkar som
att du är drömmen som just försvann
Att du som socker runnit ur min hand
Som allt jag trodde jag visste var fel
Och det jag inte ville tro är sant

Du kommer aldrig mera hem
Du kommer aldrig mer tillbaks
Jag kommer aldrig, aldrig hata dig
mer än nu
Vi kommer aldrig mera älska
Vi kommer aldrig mera bråka
Jag kommer aldrig, aldrig sakna dig
mer än nu

Det verkar som
Att man tar allting förgivet ibland
att känslan att va trygg kan vara falsk
just när man känner sig hel slås man itu
och det man inte kunde tro det är sant

Du kommer aldrig mera hem
Du kommer aldrig mer tillbaks
Jag kommer aldrig, aldrig hata dig
mer än nu
Vi kommer aldrig mera älska
Vi kommer aldrig mera bråka
Jag kommer aldrig, aldrig sakna dig
mer än nu

När ingen gjort fel är det svårt att förlåta
Vet att det kommer ta tid
Gränsen försvann mellan älska och hata
Ingenting rör mig som du

Du kommer aldrig mera hem
Du kommer aldrig mer tillbaks
Jag kommer aldrig, aldrig hata dig
mer än nu
Vi kommer aldrig mera älska
Vi kommer aldrig mera bråka
Jag kommer aldrig, aldrig sakna dig
mer än nu

Du kommer aldrig mera hem
Du kommer aldrig mer tillbaks
Jag kommer aldrig, aldrig sakna dig
mer än nu



Dagens citat:

"Om livet ger dig citroner, gör nån typ av fruktig juice."
(Conan O'Brien)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie