I love you with full faith and credit

Jag är inget stort fan av juridisk engelska (fast inför tentorna hade det varit bra om jag hade varit det), men jag gillar den här musikvideon om civilrätt som några juridikstuderande har gjort. Det är ett ganska bra sätt att lära sig termerna. Dessutom tycker jag att den är lite rolig (och jag antar att man behöver känna till i alla fall de flesta av termerna för att den ska vara rolig). Smile Fast det beror på att jag är lite av en juridiknörd. Och på tal om juridiknörd, det här är en av kommentarerna till videon:

"If I ever date a fellow law student, this is how I want him to talk dirty to me ;)"

Hur kan man inte le åt en sådan kommentar? Biggrin





Dagens citat:

"Håll ögonen på dina ideal och fötterna på jorden."
(Jean Jaurès)


Ha det så bra!
Juridiska kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Mmm fattar noll men det är ändå bra sätt att lära sig termerna ;)