Kalklinbanan

När vi flyttade hit till Köping upptäckte jag att det löper en kalklinbana över länsväg 250 som går mellan Köping och Kungsör.



Kalklinbanan löper mellan Forsby i Södermanland till Köping i Västmanland (det vill säga fem kommuner och två län) och är 42 km lång. Den byggdes 1939-41. Om du vill veta mer om kalklinbanan kan du kika här.




Efter att vi hade besökt Kungsörs marknad och var på väg hem, stannade älsklingen till vid kalklinbanan så att jag kunde ta bilder. Vilken tur att vädret var så fint som det var. Smile Dock var inte bilisterna som körde förbi lika förtjusta som jag. Antagligen trodde de att jag fotograferade dem (vilket jag naturligtvis inte gjorde).






Dagens citat:

"The wireless music box has no imaginable commercial value. Who would pay for a message sent to nobody in particular?"
(David Sarnoffs associates in response to his urgings for investment in the radio in the 1920’s)


Ha det så bra!
Kalkade kramar
Jessie