Sortering

Bokbloggsjerka: Hur arrangerar du dina böcker? Efter färg, form, författare, genre etc?


Boknörd till trots arrangerar jag inte böckerna i bokhyllan efter ett visst mönster. Såvida det inte handlar om bokserier. När jag har att göra med bokserier ställs de i kronologisk ordning. Utöver det hamnar de lite hur som helst i hyllan.




Fast kanske borde jag ordna dem efter vissa mönster? Att ställa dem efter författare vore logiskt, men då måste jag ställa om vissa böcker varje gång en ny bok av författaren ska flytta in i vår bokhylla. Latmasken i mig protesterar vilt och högljutt vid blotta tanken.

Nej, de får fortsätta att stå i oordning. Så kan jag möblera om lite hur jag vill. När jag vill.


Dagens citat:

"Förlåtelse är att låsa upp dörren för att släppa någon fri - och inse att fången var du."
(Max Lucado)


Ha det så bra!
Osorteradekramar
Jessie
#1 - - Carro:

Är också en sån person som ställer dom lite hur som helst,haha.. Men jag har däremot stenkoll var jag har ställt böckerna! Sparar du dina böcker när du har läst dem eller ger du bort dem?

Svar: Ja, jag är en sådan människa som faktiskt inte riktigt kan skilja mig från mina böcker - oavsett vad jag tycker om dem. Har exempelvis aldrig sålt mina kursböcker, fastän jag inte har användning för vissa. Jag och böcker har en speciellt förhållande till varandra. :-)
Jessica