Bokhyllerunda - V

Nu ska jag göra ett avsteg från min princip om att de böcker som jag presenterar under ”Bokhyllerunda”-inläggen är böcker som jag har läst. Visserligen har jag i flera månader tänkt att jag ska läsa Susanna RosénsVarför gör katten så”, men dessvärre har jag aldrig kommit till skott. Fast trots att den är oläst finns den ändå i min bokhylla (den och ännu flera olästa vänner). Därför är den kvalificerad till att få vara med i ”Bokhyllerunda”-inläggen.
 

Trots att jag inte har läst boken, har jag tittat igenom den och tycker att den verkar väldigt spännande. Om man vill lära sig orsaken till katters olika beteenden verkar den vara rätt bok att läsa. I boken tar Rosén upp historia kring katten, kattens kroppsspråk och så vidare. Kanske kommer jag att förstå lejonen här hemma bättre efter att ha läst den. :-) Jag ser fram emot den läsningen.


Dagens citat:

"Våld är lika amerikanskt som körsbärspaj."
(Rap [Hubert Gerold] Brown)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie