Till minne av gymnasieklassen

Strax efter att jag tog studenten, satt jag och klippte ihop en "video" med bilder från studenten och Bryssel-resan som klassen gjorde under sista året på gymnasiet. Jag gjorde det mest för skoj skull och har inte tänkt på det sedan dess. När Cherry var hemma hos mig här i Köping satt vi och såg på den och då fick jag idén att jag kunde visa den även här på bloggen.
 
När vi kikade på den nu senast kom saknaden tillbaka. Jag saknar de allra flesta från gymnasieklassen. Det var ett riktigt härligt gäng och jag har aldrig trivts så bra i en klass som jag gjorde på gymnasiet. Vi var som en sorts familj - en galen sådan. Det är fyra år sedan vi tog studenten och som jag träffade mina klasskamrater (herregud, var tog tiden vägen?!). Det skulle vara riktigt kul att ha en klassträff så att vi alla kunde samlas igen. Jag har hört att det har gjorts försök till klassträff, men att det inte har blivit något av det. Jag håller tummarna för att det lyckas någon gång! Kanske nästa år när det har gått fem år sedan studenten ..?
 
För mig var studenten både fylld med sorg och glädje. Jag var så himla ledsen över att behöva lämna allihop. Under hela dagen hade jag kämpat med att inte gråta - och jag lyckades! Nästan i alla fall. Om du ser videon kommer du se att klassen står på en trappa vid ett antal tillfällen. Innanför trädörrarna finns en slags trappuppgång och det var när vi stod där och väntade på att få springa ut på trappan som jag började gråta. Men anledningen till att det brast för mig, varför att min ena kompis började gråta (mamman till den lilla flickan som gick bort för snart tre år sedan). När jag såg att hon grät kunde jag inte hålla tillbaka tårarna och när jag kom fram till min familj och Cherry som stod och väntade en bit bort var jag alldeles rödgråten och även då grät jag. Det gick knappt att få stopp på mig ...
 
Jag äger inte rättigheterna till alla bilder och jag äger absolut inga rättigheter till den roliga studentensången. Rättigheterna till sången äger Kobojsarna. Om det skulle vara så att någon från gymnasieklassemn ser det här inlägget och vill att jag tar bort videon, gör jag givetvis det. Det är bara att hojta till i så fall. Men tills det sker kan du sitta och njuta av mitt ... *hostar* mästerverk. Låt mig få presentera JK3A från Pauli gymnasium i Malmö - avgångsklass 2008!
 
 


Dagens citat:

"Konsten att vara värdinna är att få sina gäster att känna sig hemma även om man önskade att de vore det."
(Orson Welles)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie