Töntigt? Tydligen

Numer går jag till och från tågstationen på morgnarna och kvällarna i mörkret. Det har lett till att reflexvästen har fått göra sin entré för säsongen. Jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt snygg när jag går i min tjocka vinterjacka (som åkte på i oktober) med västen utanpå. Snarare känner jag mig som Michelin-gubbens syster eller liknande. Fast jag har inte västen på mig för att vara snygg. Jag har den på för min egen säkerhet.
 
Det är inte ovanligt att tonårstjejer börjar fnittra och peka när de ser mig och min supersexiga väst. Om jag fortfarande hade varit tonåring skulle jag ha tagit åt mig av deras beteende och skamset slitit av västen. Men nu är jag inte längre någon tonåring och deras åsikter rör mig inte i ryggen.
 
 
Det är möjligt att man ser töntig ut i reflexväst, men man ska inte ha den för att vara snygg. När man är ute och går i mörkret kan det vara svårt för bilisterna att se en. Jag vet själv att jag sitter och svär över fotgängare som inte har någon sorts reflex på sig, när jag åker med älsklingen när det är mörkt. Om en fotgängare, som är svår att se därför att fotgängaren inte har någon reflex på sig, plötsligt springer över vägen är olyckan ett faktum. Eller, risken är i alla fall väldigt stor att olyckan är framme. Med reflexväst minskar man den risken betydligt.
 
Mitt liv är med andra ord mer värt än att andra ska tycka att jag är snygg. Dessutom har jag ingen anledning eller glädje att vara snygg inför någon annan än älsklingen. Och även för honom är säkerheten viktig.


Dagens citat:

"Kom alltid ihåg att skönhet kommer inifrån... inifrån flaskor, burkar och tuber."
(Okänd)


Ha det så bra!
Töntiga kramar
Jessie
#1 - - CHERRY:

Jag går fortfarande runt i skinnjacka för det mesta, helst svart så jag inte syns i mörkret för då om jag har tur kör någon på mig och jag dör..om jag har tur :p

Svar: :-(
Jessica