Flugmördare

Då och då får vi ett gäng småflugor som trakasserar oss här hemma. Svärmor gav oss ett "recept" på en effektiv flugdödare som jag tyckte var användbar. Man blandar ihop vitvinsvinäger, koncentrerad citronsaft och någon droppe diskmedel.
 
 
Fast när jag nu senast skulle blanda ihop denna effektiva häxbrygd insåg jag att vi inte hade koncentrerad citronsaft. Därför improviserade jag genom att blanda ihop vitvinsvinäger, citronsaft från den lilla gula plastcitronen, socker och någon droppe diskmedel. Och jösses vad effektivt! Så effektivt att svärmors häxbrygd inte fungerade när vi väl införskaffat koncentrerad citronsaft. Därför återgick jag till min effektiva improvisation.
 
Kanske ett användbart tips om du får problem med blomsterflugor eller liknande. :-)


Dagens citat:

"How can we be lovers if we can't be friends?"
(Michael Bolton - "How can we be lovers")


Ha det så bra!
Dödliga kramar
Jessie