Boklig förändring

På ena bokbloggen som jag följer besvarade bloggaren Bokhoras fråga om det finns en bok som har förändrat ens liv. Det fick mig att börja fundera över mitt eget liv och läsvanor.
 
Den enda bok som dök upp i mitt huvud när jag började fundera på frågan är Nora Roberts Mördande hetta. I och för sig förändrade den inte riktigt mitt liv, utan snarare en del av mitt sätt att se på vissa delar av mitt liv. Mördande hetta gjorde mig mer öppen för andra alternativ.
 
 
Kanske är det för att jag har läst så många böcker som gör det svårt för mig att komma på någon annan bok, fast å andra sidan borde en bok som förändrat ens liv vara lätt att komma ihåg. Hur som helst kommer jag inte på något mer exempel för tillfället. Kanske har du något eget exempel?


Dagens citat:

"I samma stund som du accepterar de problem du står inför öppnas dörren."
(Rumi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie