God morgon sol!

Älsklingen har talat gott om att få vakna till naturligt solljus istället för till en väckarklocka. Vissa helger när jag har varit själv har jag testat att vakna till solljus genom att inte dra ned rullgardinen kvällen innan.
 
 
Han har rätt i att man känner sig mer utvilad än när väckarklockan ringer. Vaknandet blir inte lika hastigt som till väckarklockan. Fast det fungerar bättre under vintern när solen inte går upp vid sex-tiden på morgonen. Eller, visst fungerar solljusmetoden fortfarande, men det är inte trevligt att under helgen behöva vakna vid sex-/sjutiden på morgonen. Visserligen är det sovmorgon i jämförelse med vilken tid jag behöver stiga upp när jag ska till jobbet, men när jag är ledig behöver jag längre sovmorgon än så.
 
Snart stiger solen kanske upp så pass tidigt att jag skulle kunna få vakna till solljus när jag ska till jobbet. Fast jag kommer fortfarande att ställa klockan. Har redan lyckats försova mig några gånger. Det får räcka.


Dagens citat:

"Vi hittar alltid svaren, där i botten av oss själva – under ytan."
(Uno Svenningsson - "Under ytan")


Ha det så bra!
Soliga kramar
Jessie