Idealfighten

Den 20 februari fick jag ett mejl från de tre tjejerna Michelle, Elin och Julia om att jag hade blivit utsedd till dagens idealfightarederas blogg. Anledningen till denna utmärkelse var mitt videoinlägg Det där är inte till någon hjälp.
 
 
Idealfighten är "ett projektarbete och en kampanj mot osunda kroppsideal och onödig utseendefixering" som Michelle, Elin och Julia står bakom. Jag tycker att det är ett fint och viktigt initiativ från tjejernas sida att dra igång Idealfighten och jag anser att detta är värt att uppmärksammas. Det är bra att fler och fler engagerar sig i frågan om dagens idealsamhälle. Ända sedan jag fick mejlet från tjejerna har jag tänkt att skriva ett inlägg om deras projekt, men har inte blivit färdig att göra det förrän nu.
 
Besök gärna deras blogg för att bilda dig en egen uppfattning. :-)


Dagens citat:

"Retar du dig på saker som är små är du väl inte större än så."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Katten Jones:

Härligt!