Inget "fan" av vantar

När jag i inlägget talar om vantar, menar jag även handskar.
 
Det är ingen hemlighet att jag inte tycker om vinter. Jag avskyr när det är kallt eftersom jag tycker illa om att frysa. Frysa är nog bland det värsta jag vet. Näst efter spindlar. Att hela tiden behöva klä sig varmt är inget jag är förtjust i. Jag föredrar att kunna klä mig lätt. Shorts och linne är trevligt. :-)
 
I vintermunderingen brukar det ingå att man ska ha på sig bland annat vantar för att skydda sig mot kylan. Nuförtiden har jag på mig det allra mesta som man kan förväntas ha på sig under vintern - förutom vantar. Att jag inte har på mig dem handlar inte om att jag inte har något par hemma. Om sanningen ska fram har vi faktiskt sådant i överflöd. Jag gillar helt enkelt inte att ha vantar på mig eftersom jag känner mig klumpig med dem. I mina ögon räcker det gott och väl att jag redan med min vinterjacka hade kunnat vara Michelingubbens syster eller något.
 
 
Fast helt oskyddade är ändå inte mina händer. Vintertid får de bo i mina jackfickor. Detta beror dels på att jag inte ska frysa om händerna, dels för att jag annars inte vet var jag ska göra av dem. Att inte veta var man ska göra av sina händer är ett tämligen klassiskt problem. Främst när man ska tala inför andra. När jag ska tala inför andra är det problemet inte längre lika stort för mig som det var tidigare, men det är det när jag är ute och går. Därför föredrar jag att då ha händerna i jack- eller byxfickorna, fast om jag vintertid också ska ha vantar på händerna blir det lite svårt att få plats med händerna i fickorna. Jag vet hur jag då ska prioritera: inga vantar.


Dagens citat:

"De bästa sakerna i livet är inte saker."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie