Jaså, är det så du ser ut?

I mitt arbete har jag mycket telefonkontakt med parter och ombud. Framför allt ombuden eftersom de företräder olika huvudmän/klienter och av den anledningen finns det en hel del ombud som förekommer ofta - både hyresvärds- och hyresgästsombud.
 
När jag pratar med en person i telefon har jag väldigt lätt för att skapa mig en bild av personen utifrån dennes röst. Det hände till exempel första gången när jag och älsklingen pratade i telefon med varandra - då hade vi ännu inte träffats i verkligheten. Om den bilden sedan stämmer med verkligheten är en annan femma. Exempelvis kan jag nämna ett ombud som brukar företräda en viss hyresvärd. Efter alla mejl och telefonsamtal hade jag skapat mig bilden av henne som en blond tjej med axellångt hår. När jag för första gången såg henne på ett sammanträde insåg jag att ingen kunde ha mer fel än jag: hennes hår är kort (nästan snaggat) och mörkt (kanske svart). Ett annat ombud (som jobbar på hyresgästföreningen) hade jag fått för mig var en ung brunett. Det visade sig att hon är en äldre kvinna med långt och ljust (nästan vitt) hår.
 
 
Det är spännande när man äntligen får se personer som man har haft mycket kontakt med. Då får man äntligen ett ansikte (som stämmer med verkligheten!) på personen. Fast visst är det också kul att själv föreställa sig hur någon ser ut. I alla fall till en början.
 
Hur är det för dig? Är detta något som du har varit med om själv?


Dagens citat:

"Att det inte varade för evigt, betyder inte att det inte var värt det."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie