Juridikpodden - avsnitt 7

Man kan väl säga att mina ögonbryn for upp till pannan och munnen öppnades på vid gavel när Tove tillkännagav att hon avbrutit sin tingstjänstgöring för att arbeta på byrå igen. Förutom att Nyköpings tingsrätt är en väldigt bra arbetsplats, är det lite dumt att avbryta sin tingstjänstgöring eftersom det är väldigt hård konkurrens. Det är svårt att få en notarieplats. Men när hon förklarade vad det var för sorts byrå som hon jobbar på nu, förstod jag varför hon gjort som hon gjort. Hon är numera bolagsjurist på en litterär agentur, där de upprättar, granskar och förhandlar om bok- och filmavtal. Det är säkert väldigt kul att jobba på en sådan byrå. :-) Det låter i alla fall spännande. När jag sökte jobb här nere i Halland, skickade jag en ansökan till en byrå som jobbade med immaterialrätt, fast som du nog har märkt blev det inget av det. Och om du inte visste det så vet du det nu. ;-) Funderar dock på att på egen hand fördjupa mig i ämnet. 
 
 
Det blev inte särskilt många funderingar kring sjunde juridikpoddsavsnittet, och därför kommer jag inte att skriva fler inlägg i samband med detta poddavsnitt. Däremot kan du med fördel lyssna på avsnittet om du är intresserad av domen mellan The Hives och The Cardigans, eller av Toves och Mårtens funderingar kring existensen av vänsterjurister, eller varför inte av deras diskussion om nakenhet! I och för sig tycker jag alltid att man kan lyssna på poddavsnitten, men förhoppningsvis förstod du vad jag menade. :-)


Dagens citat:

"Jag var som starkast när jag skrattade åt min svaghet."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie