Mot bättre vetande

Jag vet att det inte heter så som jag skrev, eller att man ska skriva något på ett visst sätt. Det är enkla saker. Grundläggande. Ändå gör jag fel, gång på gång. Får mig att framstå som rentav korkad.
 
Jag blir så arg på mig själv när jag gör fel och framför allt när det gäller sådant som jag egentligen vet. Nu har jag arbetat lite mer än en månad på byrån, men det känns som om jag hela tiden trampar på samma ställe. Alltid är det något som jag missar eller gör fel på. Det driver mig till vansinne. För vad jag vill är att min nya arbetsgivare ska vara nöjd med mig. Tycka att jag gör ett bra jobb och är en tillgång - inte någon belastning.
 
 
 
Jag har bara mig själv att skylla. Felet ligger hos mig. Men det ska bli förändring. Jag ska bli ännu mer noggrann och inte tillåta mig att göra fel. Framför allt inte så simpla som jag hittills har lyckats med. Fast ett å annat allvarligare fel har jag också råkat ut för ... Typiskt mig!
 
Nu ska det bli ändring på torpet!


Dagens citat:

"Ofta finns det du söker mitt framför dig."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie