Nollning på gång

Förra året nollades älsklingen inför att han skulle börja plugga vid högskolan i Halmstad, och nu har han och ett gäng andra blivande tvåor tagit över stafettpinnen och ska nolla de nya nollorna (de som ska börja på högskolan). På sig ska tvåorna ha overaller och på dessa overaller ska en massa olika märken fästas. Älsklingen har redan fått dit en del märken som han har köpt. Någon har jag sytt dit, medan resten har fått klistras på.
 
Som en kul grej köpte jag en rolig grisslips till älsklingen i julklapp någon jul eftersom han då jobbade med grisar. Enkelt kan man säga att bilderna på slipsen är en typ av gris-kama-sutra. Nu minns jag inte hur vi kom överens om det, men vi bestämde att jag skulle köpa en till som han kunde klippa sönder och limma fast på overallen. Snart insåg vi dock att slipstyget inte var bra att limma. Därför försökte vi med en ny taktik: jag sydde fast grisarna på gammalt jeanstyg och sedan skulle älsklingen limma fast dem på overallen.
 
 
 
Det gick mycket bättre och jag blev faktiskt själv nöjd med resultatet. Framför allt då det var första gången som jag försökte mig på något liknande. Kul var det också. :-)


Dagens citat:

"När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv."
(Michel de Montaigne)


Ha det så bra!
Grisiga kramar
Jessie