Vad skulle du ha hetat om du var indian?

Det här är en del av mina tankar och funderingar kring juridikpoddens nionde avsnitt.
 
Det var när Tove och Mårten pratade om justitieråd som det här ämnet kom upp. På skämt tyckte de att man borde ta sig ett indianinspirerat namn när man påbörjar sin domarkarriär. Tove skulle ha hetat Mild vind, medan Mårten kunde tänka sig Vresiga järven.
 
Skitiga grisen hade kanske kunnat passa mig?
 
Jag har själv funderat på vad jag hade kunnat tänkas heta. Namnet bör ju ha något med min person att göra. Eftersom jag i skrivande stund inte är på alltför bra humör, har jag lite svårt för att komma på något bra namn, men jag ska göra ett försök. Då djur är ett stort intresse för mig, skulle jag precis som Mårten, vilja ha med ett djur i mitt namn. Frågan är bara vilket djur som passar mig bäst. Om man tänker på hur jag är som person, är jag nog mest lik en hund, fast med mer ... hetsigt temperament. Varg. Jag hade nog kunnat vara en varg. :-)
 
Då återstår andra delen i mitt indianinspirerade namn. det är svårt att tänka på/om sig själv objektivt. Tycker i alla fall jag. Men jag försöker alltid att vara så hjälpsam som möjligt. Kanske skulle Hjälpsamma vargen kunna vara mitt indiannamn. :-) Vad tror du om det?


Dagens citat:

"Ja, visst kan det tänkas en bättre värld, men det är denna som finns."
(Artur Lundqvist)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie