Det är skillnad på möss och möss

Oftast föredrar jag att hålla saker och ting enkelt, som exempelvis datormöss. Vad som behövs för att en mus ska vara funktionsduglig för mig är själva musen, två knappar ovanpå och helst ett scrollningshjul. Det är den optimala musen för mig. :-)
 
Hemma hos oss har vi en mer avancerad mus än så ... Utöver det jag nämnde, finns det två knappar på vänster sida (där jag brukar ha min tumme, ty jag är högerhänt). Deras funktion är att bläddra mellan olika sidor som man har haft uppe;
 
 
 
Vår odresserade mus
 
Mitt problem med den här musen är att jag jämt och ständigt kommer åt de här knapparna. Speciellt när jag har skrivit långa blogginlägg eller kommentarer ... Jag vet att det är mig och inte musen det är fel på, men det fungerar inte mellan oss. Fast jag måste se till så att det fungerar. :-( Jag vill inte tvinga älsklingen till att välja mellan mig och denna bråkstake till mus. Känner du möjligtvis till någon dressyrskola för datormöss så att vår mus blir lite dresserad och förstår hur den som mus ska bete sig?


Dagens citat:

"Din viljestyrka i dag avgör ditt öde i morgon. Viljestyrka och öde är ett och detsamma."
(Swami Sivananda)


Ha det så bra!
Odresserade kramar
Jessie