Mästerdetektiven nr 1 ..?

Det är inte ovanligt att min chef ber mig att hitta saker som nästintill är omöjliga att hitta. Senaste gången ville hon att jag skulle hitta ett telefonnummer till en expert inom stress- och krishantering. Det var lättare sagt än gjort. Det enda jag hittade var en talarbyrå, där man kunde boka den här experten för kurser och föreläsningar. Till slut ringde jag den här byrån och eftersom de hade stängt för dagen, talade jag in ett meddelande på deras telefonsvarare. Jag undrade om det var möjligt att få kontaktuppgifter till den här experten. Morgonen efter ringde han i egen hög person.
 
På en väg till/från Dalarna (kan det vara riksväg 70 ..?). Så vitt är det inte i år. Inte i Halland i alla fall.
 
Ibland är det inte lika "lätt" att få fram det min chef vill veta. Dock får jag i alla fall träna upp mina detektivfärdigheter. :-) Man får försöka se det positiva i saker och ting.


Dagens citat:

"Bemöt varje ögonblick som om det vore gjort av guld."
(Cheryl Brown)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie