Semlor i kärlekens namn

Eftersom fettisdagen och Alla hjärtans dag inföll nästan samtidigt i år tyckte jag att det var en bra idé att kombinera dessa två dagar. Framför allt då jag och älsklingen skulle "fira" det under helgen som var eftersom det var då han kom hem.
 
 
Jag vet, det är lite svårt att se det verkliga resultatet eftersom bullarna fick sig en rejäl solbränna inne i ugnen. Men kanske kan bilderna nedan göra semlorna mer rättvisa.
 
 
Exakt! Jag gjorde rosa bullar! Dock var ursprungstanken att de skulle vara röda, men färgpastan och bullarna konspirerade mot mig och gav mig det här resultatet. Men det gör inget. För bullarna smakade ändå bra (trots att jag glömde ha i kardemumma ...).


Dagens citat:

"Livet har många olika kapitel. Ett dåligt kapitel betyder inte att boken är slut."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Läckert ^^