Skepp åhoj! Del 3

Vi lämnade de dansande människorna och gick raka vägen över till den andra puben där de skulle ha karaoke. Jag sjöng inte själv (eftersom jag inte kan) men jag tyckte att det var roligt att lyssna på de andra som sjöng. Vissa var väldigt bra medan andra var ... mindre bra. Gulligast var två småtjejer som "sjöng" Eric Saades Popular. Tja, det var mer skrik än sång och man märkte efter en stund att de sjöng från minnet och inte följde låttexten. Med det menar jag att de mumlade under verserna och "sjöng" för kung och fosterland i refrängen och till sist upprepade de bara refrängen. Jag är inte förtjust i varken Saade eller hans låt, men småtjejerna var riktigt gulliga.
 
Karaoken var planerad att hålla på i en timme, men eftersom det var så pass många som ville delta, förlängde nöjesvärden karaoketimmen till två timmar. Ändå var det inte alla (av de som skrivit upp sig på listan) som hann sjunga.
 
 
Efter det var det dags för nöjesvärden att underhålla i form av dans och sång. Man kan verkligen säga att vi blev underhållna! Nöjesvärden bjöd på sig själv och gjorde en riktig show. Det enda negativa var en överförfriskad kvinna som hela tiden försökte sig på att dansa och krävde total uppmärksamhet från oss som ville se nöjesvärden. Hon var på nöjesvärden rätt mycket och det märktes att han tröttnade på henne.
 
När denna avslutande underhållning var slut, drog vi oss tillbaka till hytten eftersom jag var väldigt trött. Vi bestämde oss för att gå upp lite tidigt morgonen därpå så att vi skulle hinna gå omkring på Åland en stund innan kryssningsbåten skulle tillbaka till Stockholm. Fortsättning följer ...
 


Dagens citat:

"Nästa budskap du behöver finns alltid precis där du är."
(Ram Dass)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie