Vad är det som avgör?

Bokbloggsjerka: Om du ser en bok av en författare som du aldrig har hört talas om tidigare, vad är det som gör att du bestämmer dig för att läsa den?
 
 
Nuförtiden läser jag faktiskt det mesta som jag kommer åt för att vidga mina läsvyer. Men kombinationen av titel och omslag kan få mig mer eller mindre intresserad av en bok om jag inte har hört talas om författaren tidigare. Ett bra exempel på det är Elsebeth Egholms Dolda fel och brister. Jag hade aldrig hört talas om Elsebeth Egholm tidigare och enda anledningen till att jag blev sugen på att läsa boken var den juridiska titelns förtjänst. Därför kan det vara bra att tänka på vilken titel man väljer till sitt manus. :-)


Dagens citat:

"Köpare, tänk på den dag du ska sälja."
(Marockanskt ordspråk)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie