Anledningen till att man skaffar kanin!

När jag var yngre imponerades jag av grannen som lärt sin hund att bära matkassen från affären i det bostadsområde där vi bodde. Om inte vår egen hund hade varit för gammal skulle jag själv ha försökt mig på att lära henne att göra något liknande. Jag har försökt få katterna här hemma att hjälpa till lite. Ett tag brukade vår hane hjälpa mig att bädda sängen, men det har han slutat med. Fast det gör ingenting eftersom jag nu har kommit på en ännu bättre idé:
 
Bilden är inte min, utan återfinns på http://imgur.com/apH9Q (som man finner via Reddit).
 

Tänk vad smidigt det skulle vara om vår kanin kunde sköta inköp av mat!    Då skulle jag ha mer tid under helgerna till att göra annat som jag har lust till. Operation "Lära kanin att handla mat" börjar nu!



Dagens citat:

"Gör det du kan, med det du har, där du är."
(Theodore Roosevelt)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Haha så gullig ^^