Beroende? Varför tror du det?

Vid något tillfälle efter att jag och älsklingen flyttat ihop fick jag lite Isadora-nagellack i present av min syster och hennes sambo. Hennes sambo jobbar nämligen på Isadoras lager i Malmö. Då började jag använda nagellack lite oftare än vad jag tidigare gjort, men sedan använde jag inte nagellack lika mycket under några månader. Däremot har jag hamstrat på mig en del nagellack som jag har tyckt har varit fina.
 
Det ljusblå i mitten prydde mina naglar när vi gifte oss.
 
Nu gäller det bara att finna tid och ork till att använda dessa nagellack. Det är ju kul att göra sig lite extra fin. Att piffa till sig lite även om det "bara" är en vanlig vardag. Fast att hålla på att göra mönster och liknande är inte riktigt min grej. Jag tycker att det kan vara fint på andra, men dessvärre är inte jag så kreativ.
 
Vad tycker du om nagellack? I vilka sammanhang anser du att det är passande eller opassande?


Dagens citat:

"Med blomster kan man berätta det osagda."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Svägerskan:

Jag älskar nagellack! Men det stör mig riktigt mycket när t.ex restaurangpersonal har det!! Speciellt när man ser att det flagnat bort lite. Jag vill ju inte ha deras nagellack i min mat!

Svar: Det är i och för sig sant. Jag har nog inte själv reflekterat över det, men nu när du säger det kan jag inte göra annat än att hålla med.
Jessica

#2 - - Hanan:

Lite vardagspiff behöver alla då och då. Jag gillar nagellack och tycker det är fint :)