Förslag på hur man kan tjäna pengar

Är det bara jag som tycker att vi i samhället har blivit mer och mer besatta av att tjäna så mycket pengar som möjligt? Ibland blir jag trött när jag kommer på mig själv med att sitta och fundera på hur man ska få ihop en viss summa eller liknande. Pengar betyder inte allt, men dessvärre är det en genväg och underlättar en hel del. På sätt och vis är det lite tragiskt att samhället är så pengakåt som det är. Att vi är det.
 
Men om man nu försöker tjäna ihop mer pengar, tycker jag att bilden nedan visar ett av de roligare sätten:
 
Bilden är inte min, utan är hämtat från http://i.imgur.com/3TrBY.jpg, som går att finna via Reddit
 

Jag menar, hur kan man säga nej till det? ;-) Inte vill man väl vara ansvarig för en stackars fisks död? Eller? ;-)


Dagens citat:

"Jag kommer att resa mig och förvandla misstag till guld."
(Eddie Vedder)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie