Geishabiskvier

Eftersom jag vet att älsklingen tycker om Geishachokladbollarna som jag gör ibland, och att han även är förtjust i mina chokladbiskvier, planerade jag till en början att försöka mig på att göra Geishabiskvier åt honom till jul. Tiden räckte dock inte till, så jag gjorde dem till nyår istället.
 
 
Jag använde samma mängd krossade och smälta Geishapraliner per 100 gram smör/margarin i biskvifyllningen som i receptet på chokladbollarna som jag fann på Bli min jäst. Tyvärr smakade de inte så mycket Geisha som jag hade hoppats på. Chokladbollarna har mer Geishasmak i sig. Till nästa gång får jag därför öka Geishamängden och hoppas på att jag prickar rätt då. :-) Men goda var de ändå. :-)


Dagens citat:

"Varje prestation börjar med beslutet att försöka."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie