Finns "paraply för dummies"?

Att använda paraply är ingen enkel match. Det är faktiskt nästan lite svårt. Visserligen behöver jag inte använda paraply särskilt ofta, men när jag gör det känns det som att jag gör fel.
 
Det är väl meningen att man ska hålla sig torr genom att använda paraply? Jag brukar bli nästan lika blöt som om jag inte hade använt det. Och nej, det finns inget hål i paraplyet. Det har jag kollat. Noga. Det som blir mest blött är mina byxor.
 
 
Hur är det möjligt?! Vad gör jag för fel? Är det meningen att man måste ha körkort för paraply för att vara tillräckligt kvalificerad för att använda det? Finns det någon Paraply för dummies som jag kan läsa? Eller kanske en tutorial på YouTube? För uppenbarligen är jag i behov av något sådant. På studs. Helst i går. Någon som vet?


Dagens citat:

"Den viktigaste tiden i ditt liv är nu."
(Okänd)


Ha det så bra!
Blöta kramar
Jessie