Sista gången på hyresnämnden

Efter flytten till Getinge hade jag en arbetsvecka kvar på hyresnämnden. Under denna vecka fick jag bo hos min kompis Cherry. Tack. :-)
 
Till min sista arbetsdag hade jag bakat vit kladdkaka, New York fudge brownie, Ambrosiatårta och chokladtartelett som jag bjöd till eftermiddagsfikat. Chokladtarteletten var till min arbetskamrat som inte tål ägg (samma arbetskamrat som lade om min hand när jag fått tre spågor i den). Till min glädje gjorde kakorna succé då kollegorna som smakade tyckte om dem. Det var till och med en som sade att det är "tur" att jag slutar. När jag sade tack förklarade hon att hon menade att det är farligt att jag bakar så bra.
 
Under fikat blev jag avtackad. Först av chefen, på hyresnämndens vägnar, och sedan av gruppchefen, på arbetskamraternas vägnar. Klokt nog fick jag inga blommor eftersom jag skulle åka tåg hem. Det är jag tacksam över, för även då blombuketterna som jag fick från tingsrätten och åklagarkammaren var väldigt fina, var det en smula besvärligt att transportera dem på tåget. Däremot fick jag boken Portalerna i Gamla Stan och ett presentkort hos Åhléns. Tanken bakom presentkortet var att vi säkert kan behöva något nu när vi har flyttat. De är så snälla mina före detta arbetskamrater. Eftersom jag är så dålig på att hålla improviserade tal, sade jag bara något kort. Dessutom höll jag på att få panik eftersom det kändes som om tårarna var på väg att komma. Jag hatar avsked. Framför allt när det gäller personer som jag tycker om. För jag har tyckt om de flesta på hyresnämnden.
 
 
Jag och två arbetskamrater kom i alla fall överens om att jag vid något tillfälle ska komma upp till Stockholm så att vi kan gå runt och titta på alla de där portarna som finns i Gamla Stan. :-) Så att jag även får se dem i verkligheten.
 
Det kändes konstigt när jag sedan rensade ur mitt rum. Det har ju varit "mitt" rum det senaste året. Jag har tillbringat de flesta dagarna där. Mina arbetsdagar alltså. Nu i efterhand tror jag att jag missade vissa saker. Inget viktigt dock. Bara saker som skulle kastas. Men det känns onödigt att ändå ha missat att plocka bort dem.
 
Just det! Höll på att glömma att berätta om min tavla utanför mitt rum. Jessica (som är på samma rotel som jag var) började med att rita på den, och sedan fortsatte några till. Under bilden kan du läsa ett förtydligande av vad som står på tavlan. När jag och Jessica lämnade nämnden kom jag på att jag glömde sudda bort allt på tavlan ... Nåväl, då har de ett litet minne av mig ett tag till. ;-)
 
1. (inringat med rött): Sista dagen (+ ledset ansikte)
2. (inringat med blått): Första dagen på nåt nytt!
3. (inringat med grönt): Nej hon kommer nån gång, jag vet!
4. (inringat med gult): STHLM FOREVER Don't forget us
5. (inringat med lila): DIF (personen som skrev det är ett inbitet Djurgården fan)
 

Anställningen på hyresnämnden var mitt allra första jobb och otroligt nog lyckades jag få det innan jag tog min paralegalexamen. I och för sig kommer jag "bara" vara tjänstledig från nämnden det kommande halvåret, så det finns fortfarande möjlighet för mig att komma tillbaka och enligt chefen är jag hjärtligt välkommen tillbaka. Men jag tror (och även hoppas) att jag blir kvar här nere på västkusten. Så som vår situation ser ut nu är det det som blir bäst för oss. Fast man vet aldrig vad som händer i framtiden. det får tiden utvisa.


Dagens citat:

"Våga bestämma dig innan huvudet kommer in och tar kommandot över hjärtat."
(Rachel Bråthén)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie