Centerpannacotta

Tidigare har jag aldrig ätit pannacotta och var därför villig att testa det när älsklingen föreslog att vi kunde göra pannacotta under en av helgerna då han var hemma. Av de två förslag som han gav mig tyckte jag att centerpannacottan lät mest spännande. Receptet hittar du här.
 
 
Visst hade jag hört att pannacotta ska vara gott, men den här pannacottan som älsklingen gjorde var sjukt god! Samtidigt som det var svårt att behärska sig när man åt den, ville man att den skulle räcka lääänge. Både jag och älsklingen ville ha mer när pannacottan var slut. Det var nästan så att vi tänkte gå ned till Lidl som finns strax vid lägenheten för att köpa mer vispgrädde. Den var livsfarligt god! Vi har även testat att göra pannacotta med dumlesmak. Centerpannacottan var nog ett strå vassare, även om dumlepannacottan även den var riktigt god.


Dagens citat:

"Viljan drar halva lasset."
(Isländskt ordspråk)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie