Nu har jag varit stygg

I förra veckan när jag och en arbetskamrat hade promenerat bort till ICA Maxi under lunchen, stannade vi givetvis till vid bokrean. Till min förtjusning fick man nu trettio procent rabatt på reapriset. Med tanke på att reapriset redan gör böckerna billiga, var detta nästan att ge bort böckerna.
 
 
Trots älsklingens "förbud" fick Angelologi följa med mig hem. Delvis på grund av det nästintill icke-existerande priset, delvis på grund av att min arbetskamrat Jessica hejade på mig. Jag anser därför inte att det var mitt fel att det trots "förbudet" blev ett bokinköp. Jag menar, en drogberoende tackar väl inte nej när denne erbjuds gratis narkotika ..? Fast nu får det inte bli fler bokinköp på ett tag. Oavsett hur frestad jag än känner mig.


Dagens citat:

"Det förflutna är förbi, det vet jag. Framtiden är inte här ännu, hur den än blir. Så, det enda vi har är det här. Nuet."
(Jim Jarmusch)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie